Hoe kom je als boekhouder aan nieuwe klanten?

Misschien herken je dit als eigenaar van een administratiekantoor. Je hebt het te druk met je werkzaamheden en verliest de grip op het huidige sales-proces. Jammer, want hierin zit het hoogste rendement.

Wellicht is het goed om te stoppen met jezelf naar het einde van die maand toe te knokken. Want constant onnodig werk leidt je zo naar die burn-out, zonder enig resultaat. Neem voor een betere conversie je huidige verkoopproces kritisch onder de loep.

Stappenplan verkoop Boekhouders:

Zet daarvoor de volgende data op papier:

  • Hoe kom ik nu aan mijn leads? Cold Calling? Website? Referrals? Gekocht?
  • Hoeveel tijd besteedt mijn onderneming aan sales en leadgeneratie? Deel dit in: per dag, week en maand.
  • Hoeveel leads worden daadwerkelijk klanten? Ontdek de relatie tussen oorsprong leads en de kans op een order.
  • Hoeveel acties zijn nodig om van leads klanten te maken?
  • Hoeveel tijd besteedt mijn onderneming aan het omzetten van leads in klanten? Per dag, week of maand?

Inventarisatie eigenschappen klant

Vervolgens verdiep je je in het profiel van je ideale klant. Hiervoor stel je de volgende vragen:

  • Wat is de hoofdreden dat mijn lead een klant wordt?
  • Welke hoofdreden hebben leads om geen klant te worden? Gebruik je ervaring.
  • Welke klanten blijven terugkomen?
  • Welke type klant is het meest waardevol gebleken in het eerste jaar?
  • Welke klanten zijn blij, welke tevreden en van wie neem ik liever afscheid?

Evalueer dit proces eens en krijg weer grip op deze cijfers. Het is jouw eerste stap naar een fijnere manier van ondernemen, hogere conversie en groei.

 

Niks missen?

Met regelmaat schrijven wij nieuwe blogs. Wil je op de hoogte blijven abonneer je dan op deze site.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Brengt de informatie op deze site je op ideeën en wil je hier over sparren of meer over weten?

NoReJa advies
©Business voor Boekhouders - 2018